Jag anser mig vara hobbykonstnär. Målar mest för att jag tycker om det. Har inte haft någon ambition om att visa min konst sådär seriöst. Men hittade nu en tävling som kändes intressant. Jag har haft svårt för vattenfärger, för att tappa kontrollen och för att jag inte förstått tekniken. Så sedan årsskiftet har jag verkligen försökt mig på att lära mig vattenfärger. Gått olika kurser, följer olika konstnärer på sociala medier som ger ut lite utmaningar, uppdrag och övningar.
Jag kommer nu att anmäla tre verk till tävlingen. Inte för att jag har någon fantasi om att vinna (även om 4000 kr i konstnärsmaterial hade suttit fint) utan för att våga, för att utmana mig och för att det fick mig att ta nya steg i mitt skapande.
Sen stötte jag på nya utmaningar. Verken måste ha en titel. Hm.. Hur namnger man ett konstverk? Nu blir det min nya utmaning.
Beställde boken” Ställ ut din konst” inte för att jag planerar på att göra det men för att det är intressant. Vill lära mig mer.
Jag kommer att visa konsten här men inte förrän tävlingen är avgjord och då visar jag även de andra jag skapande inför tävlingen. Valde sedan ut tre med hjälp av några vänner och maken.
Det här innebär ju nu om jag ska ta mitt målande mer seriöst att jag behöver skapa någon slags katalog över det jag gör, vad de heter och vad som händer med dom. Har fortfarande ingen plan för vad jag ska göra med alla målningar. Men jag ska börja med att rama in dom. De ser alltid bättre ut med ram!
"The world is changed by your exampel, not by your opinion" Sofia Trickhundsinstruktör Klickerinstruktör Författare









