I veckan har vi vart med Åke till veterinären för en hälsokontroll. Han hade början till trycksår när han kom till oss då han bott inomhus. Förra ägaren har tagit hand om dessa på bästa sätt. Veterinären tyckte dom såg fina ut, inte inflammerade, så vi ska fortsätta smörja med en aloevera gel. Tänderna såg bra ut med en liten observation på vänster sida. Hon ville att vi återkommer om ett par månader och kollar upp det. Tills dess har vi fått order om att han endast ska få hö och kvistar, inget pellets mer än som godis.
Åke skötte sig bra men det är så klart stressigt för en liten kanin men som tur är har vi en veterinär i byn, bara 1 km från oss.

Ok stämpel i rumpan på våran Åke! Nu hoppas vi på att han får många friska år.
"The world is changed by your exampel, not by your opinion" Sofia Trickhundsinstruktör Klickerinstruktör Författare












